Notícies de Cardedeu

És una forma de retornar al municipi part dels ingressos obtinguts per les regidores de la CUP a l’Ajuntament de Cardedeu, que seguint un codi ètic tenen un límit salarial. Forma part de la idea que la política no es fa només a les institucions sinó que les entitats i moviments socials tenen molt a aportar. La idea és donar suport a projectes amb voluntat de transformació social.

La gestió del servei de neteja d'edificis municipals ha pasat a ser gestionada per l'empresa municipal "C10 Serveis i Manteniments S.L." des de primers d'any . Aquest és el primer contracte que ha assumit la societat després de la seva constitució i respon a la voluntat del govern de Cardedeu d'assumir el control directe dels serveis que es presten amb gestió externa, com recull el Pla d'Actuació Municipal d'aquest mandat.

S'ha creat una oficina d'assessorament per afavorir l'estalvi energètic i assessorar sobre els subministraments energètics. Es vol que sigui útil no només per a famílies vulnerables, sinó perquè tots els veïns coneguin els seus drets energètics i per afavorir un consum més eficient i responsable de l'energia. També s'oferirà a la possibilitat de revisar les condicions de facturació dels diferents subministraments, i es guiarà als usuaris en les alternatives de contractació i en com tramitar aquests canvis.

Des de l'Ajuntament de Cardedeu s'ha aprovat un programa per mobilitzar habitatges buits o permanentment desocupats i ampliar el parc d’habitatge de lloguer social a preu assequible. La mobilització de pisos buits s'afegeix a la resta d’actuacions que es duen a terme per prevenir la pèrdua d’habitatge i garantir el reallotjament.

"A Montserrat Roig. La memòria viva", la periodista i escriptora Aina Torres ens endinsa en la vida i l’obra de Montserrat Roig a través de la literatura, el feminisme, el periodisme i la memòria històrica. El resultat és un homenatge emotiu alhora que una reivindicació necessària de la plena vigència literària, social i política d’una veu imprescindible per entendre el passat i enfocar el futur. Un llegat explicat també en aquest llibre per personalitats que van compartir la vida amb Montserrat Roig o que se’n senten deixebles.

Des de l'assemblea local de la CUP, ja que no reconeixem la Constitució -ni l'Estat espanyol- com a marc jurídic propi, ja que és hereva d'un règim franquista i feta amb un pacte de silencis i renúncies, apostem per normalitzar aquest dia, perquè no tenim res a celebrar.

És per això que els regidors i regidores de la CUP tenen previst ser al Consistori tot el matí, assistiran a la reunió de coordinació de govern habitual i a partir de les 12 h rebran la ciutadania que vulgui despatxar qualsevol assumpte.

Volem un món just, lliure i igualitari, un món on el masclisme, la discriminació o la violencia no hi tinguin cabuda. És per això que hem d'educar als infants d'una manera diferent. Creiem que la justícia social ha de començar a les aules, ja que aquestes no són alienes a la societat. Per això ens proposem educar de manera no sexista i des de la diversitat per aconseguir el canvi social que volem.​

L'Ajuntament de Cardedeu ha aprovat per unanimitat la nova ordenança de tinença responsable i protecció dels animals.

El resultat final ha estat fruit d'un procés llarg i ric de debat amb tots els grups municipals i que ha comptat amb la participació dels centres veterinaris,  protectores d'animals, persones professionals en la defensa i benestar animal, associacions de veïns i qualsevol persona del municipi que ha fet arribar la seva aportació.

L'Esquerra Independentista de Cardedeu va organitzar aquest acte de forma conjunta amb motiu de la Diada contra les violències masclistes.

L'acte va començar amb les companyes d'Arran Cardedeu que van presentar la campanya contra les agressions masclistes als carrers "Cardedeu és un paradís". La campanya té una primera fase de denúncia de les agressions al carrer, per això s'ha construït un mapa amb experiències anònimes de dones que han patit algun tipus d'assetjament i violència masclista a Cardedeu.​

MOCIÓ EN SUPORT A “SOM 27 I MÉS” ENCAUSATS PER LA TANCADA AL RECTORAT DE LA UAB EN DEFENSA DE LA UNIVERSITAT PÚBLICA, QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP CARDEDEU, AMB L’ADHESIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D’ERC.

Pàgines