L’activista feminista i LGTBIQ+ Mercè Falguera serà la nova regidora de la CUP a l’Ajuntament de Cardedeu en substitució de Laia Muñoz

Mercè Falguera assumirà formalment el càrrec al ple del 29 de setembre, ostentarà la 1a tinència d’alcaldia i liderarà les regidories d'Acció Social, Igualtat, Habitatge i Salut.

El passat mes de juliol la regidora de la CUP Laia Muñoz va renunciar al càrrec per tal d’activar el relleu polític que caracteritza la forma de militància col·lectiva de la CUP. Al primer ple des d’aleshores, Mercè Falguera assumirà el relleu i passarà a formar part del govern municipal que la CUP manté amb ERC.

Mercè Falguera, amb una llarga trajectòria en l’activisme feminista i LGTBIQ+, és doctora en Antropologia Social especialitzada en la recerca al voltant del parentiu i en concret de les maternitats lèsbiques. A part, Falguera és educadora social i fa molts anys que es dedica professionalment a l’àmbit de la intervenció socioeducativa en infància, joventut i família.

Voluntària en diverses entitats de l’àmbit de la cooperació internacional i la lluita pel reconeixement dels drets de les persones i famílies LGTBI, va ser una de les impulsores del col·lectiu Cardedeu Feminista i va liderar una recerca local sobre la memòria oral de les treballadores de la indústria tèxtil a Cardedeu de mitjans del segle XX.

Militant de la CUP i de l’Esquerra Independentista des del 2019, la seva participació en l'assemblea local l’ha fet coneixedora i partícip de tota l’acció política que la CUP ha estat desenvolupant tant a dins com a fora de l’Ajuntament de Cardedeu durant els darrers anys, amb la qual cosa, la seva entrada al consistori no és més que un canvi de rol en la seva trajectòria militant.

Mercè Falguera assumira formalment el càrrec al ple municipal del proper dijous 29 de setembre. Ocupara la 1a tinència d’alcaldia de l'àrea de Drets Socials i Habitatge i liderarà les regidories d'Acció Social, Igualtat, Habitatge i Salut.

La CUP de Cardedeu, com a projecte municipalista arrelat, continuarà el que queda de mandat impulsant els canvis i transformacions necessàries alhora que ja fa mesos que ha impulsat un procés intern i extern de reflexió, debat i planificació estratègica per afrontar amb més força la propera cita electoral amb un marc polític basat en tres pilars: les sobiranies, el conflicte i la comunitat.