De baix a dalt

La democràcia és el poder del poble. És important remarcar-ho, perquè justament el poder dels polítics i representants del poble que actuen a l’administració pública – les institucions que gestionen els béns públics – no han de respondre a altre cosa que les demandes del poble que representen. És important tenir-ho present i que ho tinguin

present malgrat que el seu hemicicle de treball sigui allunyat de la societat.

La Plataforma Stop Kàrting ha iniciat una campanya per enviar cartes al Parlament de Catalunya i al Govern de la Generalitat per assenyalar la bestiesa d’aquest projecte mastodòntic entre Cardedeu i Llinars. Ens hem de fer sentir!

Al Parlament de Catalunya s’hi trama el procés per a la Iniciativa Legislativa Popular per a la realització del referèndum d’autodeterminació, perquè després de cinc onades de consultes populars i la implicació de més voluntaris que no pas els què hi va haver pels Jocs Olímpics del 92, és evident que es tracta d’un tema d’interès, que convé abordar, a petició del poble, a les altes instàncies polítiques.

La campanya per una Televisió sense Fronteres també ha recollit més de 600 mil signatures –  moltes de cardedeuencs – per tal de permetre la reciprocitat de l’emissió de televisió, especialment per les que pertanyen en un mateix àmbit lingüístic, com és el cas dels Països Catalans i els impediments de fronteres comunicatives i culturals s’han imposat per a desintegrar-los.

També és moment de lametar-nos que ara fa un any el Parlament de Catalunya va desestimar la ILP per una Catalunya lliure de transgènics: els partits catalans van prevaldre les grans multinacionals del monopoli de l’agricultura transgènica i agressiva  a la seguretat alimentària i ambiental dels catalans i catalanes, després de l’entrega de milers de signatures que ho demanaven.

La societat mobilitzada, no té aturador. La poca confiança que ens generen massa sovint els polítics del Parlament, no ens fa decaure per mobilitzar-nos mb mitjans democràtics per a canviar coses tan importants com les que es proposen. Des de les viles i les ciutats, construïm la unitat popular!

Assemblea CUP de Cardedeu