Contra el Kàrting i contra la biciletada, la incoherència del govern

Tots els grups polítics representats a l’Ajuntament de Cardedeu estem en contra del Kàrting i som molts els que treballem integrats a la Plataforma Stop Kàrting - una enriquidora associació que coordina veïns de Cardedeu i Llinars del Vallès. Tot plegat amb l’objectiu comú de defensar el territori i un model de mobilitat i oci vàlid per a futures generacions. Aquest fet, és molt positiu, ja que és molt important la unitat popular per oposar-se a un projecte amenaçant com aquest. Entenem que sense la coordinació que hem establert amb els veïns de Llinars seria molt difícil oposar-nos a aquest projecte.

Malauradament, la coherència no és ben bé el què impera en segons quines decisions polítiques del govern. Aquest setembre ens ha sorprès la inoperància del senyor Pere Freixes, responsable de governació de l’Ajuntament de Cardedeu, que deixant de banda el seu compromís de suport a la Plataforma Stop Kàrting, ha impedit la marxa lúdico-festiva i reivindicativa que es volia fer en bicicleta per la zona amenaçada. Ho ha fet negant-se a concedir la cobertura policial necessària per al seu desenvolupament al•legant que l’Ajuntament de Llinars tampoc no aportava policia amb qui coordinar-se quan passés pel municipi veí. El govern de Cardedeu, contagiat del caciquisme pseudo-democràtic del govern de Llinars, s’emmiralla en les seves maneres i quedant-s’hi ben ample, no permet el desenvolupament de la bicicletada.

Com a cardedeuencs implicats en aquesta oposició popular al Kàrting, demanem al govern de l’ajuntament del nostre poble que sigui conseqüent amb el què diuen que defensen – segurament perquè els sembla de profit i rèdit polític però sense tenir-hi un compromís profund - i que no posi més entrebancs a les rodes a les propostes ciutadanes que vagin en aquest sentit. Prou feina hi ha a fer, com per anar fent cabal i seguidisme del les decisions pro-Kàrting. Aquestes decisions són completament interessades en l’afebliment de la societat civil mobilitzada en contra del circuit de kàrting que abandera l’ajuntament veí amb les seves maneres tan poc democràtiques. Si les decisions del nostre Govern continuen aquesta línia serà envà haver esmerçat tants esforços en mobilitzar la ciutadania per una causa justa com és la de preservar el nostre entorn natural d’infraestructures inecessàries, projecte urbanístics desmesurats i models d’oci consumistes.