Notícies de Cardedeu

Blai Taberner, Mercè Falguera i Nico Planterose, regidors de la CUP Cardedeu, en roda de premsa

Dilluns al matí, totes les fonts públiques de Cardedeu es despertaven amb un missatge intrigant: “de qui és l’aigua?”. Amb aquesta acció, la CUP de Cardedeu reivindicava la necessitat de municipalitzar el servei d’aigua potable al poble després d’un contracte amb l’empresa Aguas potables y mejoras de Cardedeu SA signat el 1976 i que expira el 2026.

L’aigua és un bé essencial per a la vida de les persones i el planeta, un bé comú que cal preservar i cuidar. També és un bé escàs, i ho veiem amb les restriccions recents que s’han decretat a causa de la greu sequera, també a Cardedeu.

L’assemblea de la CUP de Cardedeu volem expressar la nostra posició en relació amb la trista notícia que vam saber el passat dijous 2 de novembre: la sociovergència es fa realitat al nostre poble a través d’un pacte de govern entre el PSC, Junts per Cardedeu i Gent pel Canvi.

En motiu del Ple ordinàri d'octubre de 2023, la CUP de Cardedeu impulsa dues propostes de moció que es debatran el proper dijous 26 d'octubre a les 18 h a la Sala de les Columnes de l'Ajuntament de Cardedeu.

El passat 15 d’agost vam celebrar una nova reunió amb ERC Cardedeu i Junts per Cardedeu. En aquesta reunió, la CUP de Cardedeu vam tornar a manifestar el compromís ferm de no pactar amb el PSC així com la voluntat de trobar un acord que possibiliti una moció de censura.

En el Ple d'investidura del 17 de juny es confirmava el que la majoria de Cardedeuencs no volem ni vam votar: un govern del PSC-PSOE. Aquests dies hi ha hagut molta rumorologia i, fins i tot, molta informació volgudament esbiaixada. És per això que en aquest comunicat volem explicar de primera mà la nostra vivència del que han suposat les negociacions i la investidura, com a exercici de transparència, tal com hem anat fent al llarg d’aquests dies.

Després de la intensa jornada electoral de diumenge, des de l’assemblea de la CUP de Cardedeu volem fer una valoració més pausada dels resultats.

Aquest dissabte 6 de maig, la CUP de Cardedeu ha presentat públicament el seu programa polític de cara a les eleccions muncipals del 28 de maig fent una ruta guiada pel poble a través de diferents llocs que simbolitzen els eixos estratègics de la formació.

Després de l’acte de presentació de la candidatura del passat diumenge 5 de març, la CUP de Cardedeu ha fet pública avui la llista amb la que concorrerà a les eleccions del proper 28 de maig.

A diferència de les altres formacions, i com ja ha fet en les passades eleccions municipals, la CUP de Cardedeu ha presentat una llista amb més de 100 noms de persones vinculades al teixit social del poble que donen suport a la candidatura i al projecte de la Unitat Popular.

Pàgines