La CUP se solidaritza amb la Colla Trabucaire de Cardedeu

Respecte a les darreres notícies als mitjans sobre els Trabucaires de Cardedeu, des de la CUP volem manifestar que lamentem profundament les difamacions i mentides que ha patit la Colla Trabucaire de Cardedeu per part de diferents mitjans de comunicació i polítics espanyols.

És imprescindible recordar que Jaime Gelada, regidor del PP ja es va presentar a les eleccions demanant mà dura contra el catalanisme i la immigració. Quan va formar part del Govern es vantava públicament d'utilitzar el poder per a finalitats (?) personals. A més, s’ha dedicat a delatar amb noms i cognoms activistes cardedeuencs a televisions estatals i fins i tot denuncià a la policia tres veïns del poble per pintar un mural independentista -quan era un acte popular on van participar-hi més de 400 persones. Gelada sempre ha callat quan algunes pintades al mateix  mur contenien simbologia nazi i falangista i, de fet, ell mateix ha exhibit a les xarxes socials símbols de les SS nazis.

Creiem que la decisió de Gelada de denunciar la Colla Trabucaire respon a uns interessos no només de partit sinó de promoció personal dins la seva formació. Fa anys que exerceix un victimisme malaltís que l’ha dut fins i tot a queixar-se que uns capgrossos l’havien 'assetjat' perquè durant un espectacle de Festa Major van ruixar el públic amb pistoles d’aigua. Aquesta vegada, les seves invencions i fantasies sobre l’actuació dels trabucaires han estat retransmeses per mitjans de tot l’Estat i això li ha brindat l’ocasió de ser protagonista.

Malgrat tot, el fet que el PP no hagi presentat cap querella als jutjats sinó tan sols una notificació a la fiscalia demostra que una denúncia legal és pràcticament insostenible i que l’objectiu de tot aquest rebombori ha estat treure’n rèdits polítics i personals.

Les conseqüències de les seves accions, però, taquen injustament la cultura popular dels Països Catalans i en concret les celebracions de la vila de Cardedeu, un poble que destaca per tenir unes festes amb molta participació i un teixit associatiu molt ampli. Per això, des de la CUP felicitem i animem totes les persones que treballen desinteressadament en la cultura popular a continuar fent-ho amb la il·lusió i dedicació que les caracteritza.