La CUP empeny a l’Ajuntament a eliminar la reserva de la prolongació del 4t Cinturó del POUM de Cardedeu

El PGOU de Cardedeu del 1987 no tenia cap reserva de sòl per cap autovia. El Departament de Política Territorial de la Generalitat de Catalunya va fer dibuixar una reserva de sòl per encabir l’autovia orbital de Barcelona tram Abrera-St. Celoni o 4t Cinturó, als plànols del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Cardedeu, aprovat definitivament a 2007. La reserva dibuixa una franja que parteix de cap a cap la zona no urbanitzable del Rieral, que es defineix al mateix POUM com una zona d’especial interès agroforestal, per la biodiversitat i el connector entre el Montseny i el Corredor.

Al Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB), aprovat a l’abril 2010, no hi apareix aquesta autovia projectada anys enrere pel Ministeri d’Obres Públiques.  L’actual projecte del 4t Cinturó finalitza al terme de les Franqueses del Vallès, municipi veí Cardedeu, tot enllaçant amb la C-60 fins a Mataró. Essent, el PTMB, un pla de rang superior al del POUM, no restava cap motiu per seguir mantenir afectat aquest indret a Cardedeu.

 La moció de la CUP, aprovada per la resta de partits i amb l’abstenció del PP, demana iniciar, mitjançant el personal tècnic propi, els tràmits oportuns per modificar el POUM de Cardedeu tot eliminant el traçat de la reserva de sòl corresponent a l’autovia orbital que hi ha dibuixat actualment.

 La retirada del traçat de l’autovia orbital al seu pas per Cardedeu és una declaració d’intencions, de cara a descartar la possibilitat de desenvolupar aquesta pota del Quart Cinturó que avui no es contempla. La decisió enllaça amb la multitud d’ocasions en què la ciutadania i l’Ajuntament de Cardedeu s’ha posicionat contra el projecte del 4tC.