Cardedeu en bici i a peu

Els beneficis d'un canvi de model de mobilitat són clars i indubtables: el foment del comerç urbà de proximitat a través de pacificar el trànsit, la posada en valor del patrimoni tot reurbanitzant el seu entorn, la millora de la sostenibilitat ambiental i la seguretat, així com també una major cohesió social

L'Ajuntament vol impulsar el projecte "A Cardedeu en bici i a peu", entenent que els beneficis d'un canvi de model de mobilitat són clars i indubtables: el foment del comerç urbà de proximitat a través de pacificar el trànsit, la posada en valor del patrimoni tot reurbanitzant el seu entorn, la millora de la sostenibilitat ambiental i la seguretat, així com també una major cohesió social que es genera fent del carrer l'espai principal de convivència, el punt de trobada, el lloc on es fa bullir l'olla del poble.

Encara que sembli que Cardedeu ja hagi avançat molt en aquest sentit, a dia d'avui només un 6% de la via pública es destina exclusivament als vianants. Sorprèn, oi? El cert és que partim d'una realitat i d'una base cultural amb un nociu abús del vehicle privat i és evident que encara queda molta feina per fer.

Cinc escoles, tres instituts, dues escoles bressol municipals, dos grans parcs i nombroses places són espais que els més menuts utilitzen cada dia i ens demanen - a través del Consell d'Infants o de diferents comissions escolars - que relliguem de forma accessible i segura amb carrils bici i amb elements de pacificació per poder anar a l'escola tranquil·lament. Treballem també perquè els entorns més immediats dels centres educatius millorin, sobretot en els moments d'entrada i sortida d'alumnes.

Amb el pas del temps tots els beneficis d'aquests canvis s'han anat demostrant arreu. Per tant, cal tenir molt clar cap on anem i toca saber explicar els avantatges d'allò que estem transformant. És pas a pas, amb els objectius molt clars, amb eines de participació i consens, i també explicant molt bé cada projecte i escoltant les necessitats de tots i totes, que aconseguirem aquest canvi i les millores socials que ens aportarà.

PROPOSTES CONCRETES

Ampliació de l'illa de vianants del Centre de la Vila, als trams inicials del carrer Dr. Klein i de la Carretera de Cànoves.

Carril bici fins a l'Escola Can Manent.

Camins Escolars

Revisió de la mobilitat del barri de Can Serra amb procés participatiu i solucions de baix cost.

Cap un nou model de mobilitat que generi una major cohesió social que es genera fent del carrer l'espai principal de convivència