ARE, mai més!

Què se’n sap de l’Àrea Residencial Estratègica projectada a Cardedeu, tot inflant el poble en 3000 veïns en un barri-bolet, arran del Poble Sec?

CiU l’acollia irresponsablement sense saber-ne res però sense fer-ne massa ressò,exculpant-ne l’acceleració de nous centres educatius necesaris; per ERC era un projecte propi, excusa per la circumval·lació i pel respecte a les runes romanes del lloc; el PSC elrebia des de dalt acatant les polítiques urbanístiques del conseller Nadal.

La CUP de Cardedeu, vam apostar per estudiar el projecte i entendre què significava malgrat els maquillatges i els xantatges en forma de prestacions que representa que comportava. Vam informar-ne als veïns de Cardedeu i molt especialment a la gent del barri del Poble Sec. Vam presentar al·legacions al projecte inicial, i vam fer-hi campanya en contra. Cap més partit se’n va preocupar.

L’ARE de Cardedeu no va prosperar en l’aprovació provisional del departament d’Obres Públiques de la Generalitat: hi mancaven les prospeccions arqueològiques requerides pel Departament de Cultura.

Des de l’assemblea de la CUP celebrem que l’ARE no hagi prosperat. Els cardedeuencs mereixem els drets i serveis projectats, però sense el xantatge com a torna de l’ARE! A més, valorem el llegat històric de les runes romanes del Pla de les Parets. Un altre model urbanístic no només és necessari sinó que és possible!