Alerta! feixisme

Recentment, la Televisió de Cardedeu feia una enquesta a peu de carrer a diferents veïns i veïnes. Es preguntava a diferents persones què els semblava que Plataforma per Catalunya es presentés a les properes eleccions municipals. Majoritàriament semblava bé o molt bé. No per una qüestió de simpatia ideològica, sinó per la idea que tothom ha de poder presentar-se a eleccions en aquesta democràcia, sigui quina sigui la seva ideologia o proposta. Tot plegat esfereïdor, ningú mostrava enuig o por davant la notícia. Això demostra que hi ha una manca de coneixement de què és realment PxC i que es contempla com una opció més, normalitzada per la ciutadania.

Lluny d’aquesta visió cal recordar què és PxC. Ni més ni menys que un partit feixista. Un partit feixista que ha optat per amagar la seva imatge real, enllustrant-la d’una fina capa de falsa democràcia. Aquest fet l’ha reconegut en una gravació, en càmera oculta, el mateix líder del partit, Josep Anglada. Llarg és el llistat dels seus membre i regidors que han encapçalat altres organitzacions de l’extrema dreta, que tenen acumulat un bon historial de violència racista i espanyolista a les esquenes o que han mostrat simbologia nazi en diferents ocasions. També hi ha connexions entre el casal nazi Tramuntana del barri del Clot i les joventuts del partit. No cal oblidar tampoc que aquest partit rep suport logístic i econòmic de l’extrema dreta i xenòfoba europea. El moviment Unitat contra el feixisme i el racisme ha fet molt bona feina en documentar tota aquesta informació a la seva pàgina web.

L’acció política de PxC és simple. Aprofiten els contextos de crisi, conflictivitat social i el patiment de la gent per estendre el seu discurs xenòfob, carregat de falsos mites i tòpics. Un discurs que ja forma part de l’imaginari de molta gent, especialment en zones populars on es conviu amb nouvinguts. Aquest discurs que relaciona immigració amb manca de seguretat, d’ajudes socials o feina és el seu caldo de cultiu, que busca en el diferent l’enemic i el cap de turc de l’actual crisi capitalista. Cap novetat, la vella fórmula que ja va utilitzar el nazisme amb els jueus.

El feixisme segueix sent l’últim garant del capitalisme i els poders de l’oligarquia econòmica quan aquesta agonitza i veu els seus privilegis amenaçats: pensem en l’Estat espanyol dels anys trenta o la Grècia actual amb l’ascens d’Alba Daurada al parlament amb divuit diputats. Recordem que Alba Daurada ha estat recentment acusada per la fiscalia grega d’organització criminal, arran de l’assassinat del cantant de rap antifeixista Pavlos Fyssas.

Així doncs, és responsabilitat de totes treballar per desmentir el discurs racista i xenòfob que oblida qui són els veritables causants de la crisi si no volem que sigui massa tard i començar a lamentar que el feixisme governi les nostres vides. Des de la CUP proposarem, allà on treballem i hi ha presència de PxC, accions per evitar que es normalitzi la seva presència al carrer i les institucions. Cal un gran consens amb el teixit associatiu i els partits per aïllar-los políticament i socialment. Exigirem a la resta de partits que es posicionin. Mirar cap a l’altra banda no serà mai una solució contra el feixisme, cal anar-hi de cara i decidides. Proposem, doncs, un cordó sanitari que eviti el seu creixement i la difusió de la seva propaganda carregada d’odi.

L’Esquerra Independentista no farem ni una passa enrere contra el feixisme, són massa els caiguts pel camí que no oblidarem: Sònia, Guillem, Roger, Aitor, Carlos, Clément, Pavlos i tots els assassinats pel feixisme. És per aquesta raó que denunciem també la tolerància dels poders polítics amb l’extrema dreta quan permeten que es passegin pels carrers de les nostres viles. El 12 d’octubre rés a celebrar i molt a combatre.