Èxit de la Jornada sobre Medi ambient i alternatives locals

El dia 30 de novembre es va celebrar a Cardedeu la Jornada sobre Medi Ambient, organitzada per la CUP-Cardedeu. Un nombrós public omplir la sala on es van fer les tres xerrades, mentre a l’exterior els infants gaudien d'un taller d'educació ambiental a càrrec de Viu i Riu.En la ponència sobre territori, Carles Lumeras, membre de la Coordinadora per la Salvaguarda del Montseny, va explicar que l'abandonament progressiu de la pagesia al Montseny i l'augment de la concentració de propietats en poques mans provoca que grups d'inversió i grans empreses desenvolupin projectes urbanitzadors al parc. Lumeras va assenyalar especialment els interessos compartits entre alguns administradors públics i agents privats en la seva visió economicista i urbanitzadora, una realitat que segons ell s'ha mantingut tant amb governs de Convergència com en els anys del tripartit. Per últim, va voler destacar la feina imprescindible d'organitzacions ciutadanes en el control de les modificacions legislatives que s’estan duent a terme I que, sota una aparença amigable amb el territori, realment obren la porta a una major urbanització i desprotecció de la natura.Per la seva banda, Blai A. Dupasquier va tractar el tema de la mobilitat sostenible. D'entrada, va ressaltar la importància d'un bon planejament urbà per facilitar un transport sostenible, fet que que suposa tenir en compte els desplaçaments habituals de la població i la localització estratègica d'equipaments municipals. Dupasquier va defensar un transport públic a preu econòmic en els bitllets d'ús continuat amb l’objectiu de fidelitzar la ciutadania, i també va apostar per augmentar els costos d'utilitzar el vehicle privat en els desplaçaments innecessaris.En darrer lloc, Nicolás Planterose va presentar el projecte “A Cardedeu en bici i a peu”. Aquest col·lectiu va néixer arrel de l'interès de mares i pares d'escoles perquè els seus fills poguessin desplaçar-se fàcilment fins al col·legi amb bicicleta o caminant. El col·lectiu reclama la construcció d'un carril bici per arribar a Can Manent i augmentar de zones amb prioritat per a ciclistes i vianants. Un cop acabades les ponències, els assistents van poder gaudir d'un vermut amb formatges locals,vi i altres productes ecològics.La CUP-Cardedeu valora molt positivament aquesta Jornada ja que ha permès millorar el coneixement sobre territori i mobilitat, aprendre d'experiències exitoses en la protecció del medi i dotar-nos de més eines per a continuar treballant per un Cardedeu més sostenible.